Ulkløb Blog

Ulkløb Blog

Om denne blog

På denne side vil vi lejlighedsvis dele af vore opleveler i Ulkløbben såvel som medlemmernes øloplevelser uden for Ulkløbben.

Indlæggene er skrevet af medlemmerne for medlemmer...

...men DU er meget velkommen til at kigge med og give din mening.

Lidl Smagning

Smagninger - ikke UlkløbbenPosted by Ole Neis Gudbergsen 16 Jun, 2017 15:51:33

Smagning med Lidl Tirsdag d. 6/6-2017.

Ulkløbben ( Mollemand & Neis ) var indkaldt til ØLsmagning da #LidlDanmark har satset lidt ekstra mønt på Craft Brewing, Craftbrewing er det vi i DK kalder for Special ØL.
De havde tre ØL fra Hatherwood, Craft beer Co.(HCBC) der bliver brygget af, Shepherd Neame (SN), det gamle traditionsbryggeri i England.

Du kender måske to af deres ØL der hedder Spitfire og Bishops Finger, de sælges i bl.a. Bilka & Føtex.

SN har mere end 300 pubber i London samt det sydøstlige England og må siges at være et temmelig stort bryggeri. De har brygget 5 ØL og en Cider til #LidlEngland, i første omgang er det kun de 2 af Øllene og Cideren som de har valgt at smide i butikken i #LidlDanmark.


Nr. 1 var godt bitter, Amber Adder Ale på ( HCBC )

Nr. 2 var Cideren, ok, men lige en tand for sød for mig, måske en lime skive kan gøre den mere atraktiv for undertegnede der kan lide syrlige frugtØL.

Der var også to ekstra ØL, Lidl vil have nogle Special Bryg fra tid til anden, i disse uger fra Rye River Brewing Company ( RRBC), et mikrobryggeri fra Kildare, Irland.

Nr. 3 var Irish Pale Ale fra RRBC, dejlig frisk Pale Ale, skøn Humleprofil.

Så var der glimrende Tapas, klart i en klasse over ØLlet.




Nr. 4 var Green Gecko IPA, dejlig frisk humleprofil med bisquit og limetwist i smagen.

Nr. 5 var Irish IPA, klart den bedste efter min mening, skøn humlet og god bitterhed.

Til at præsenterer ØLsmagningen af de 4 ØL samt Cideren havde Lidl hyret ”Den Legendariske” Rory Lawton.

Selv kendte jeg intet til denne Legende, men det skulle vise sig hvorfor han var Legendarisk. Vi så nedenstående reklamefilm for ØLlet.

https://www.youtube.com/watch?v=FLvkB16DUZs

Rory præsenterede ØLlet på en god og proff måde.

Afstemningen blev nok domineret af de mange unge kvinder som må ha stemt Ginger Grizzly til sejren, jeg tænker at de unge kvinder bør opdrages til at kunne lide Humle samt bitterhed som de trænede kvindelige BeerGeeks.

Jeg syntes at Øllet er værd at smage og bestemt er interesandt ikke mindst i betragtning af prisen som vil ligge imellem 15-20 Kr. pr. flaske.

Tak til Lidl for invitationen, mad & drikke samt gave & Tak for Hyggeligt samvær med #Travelingcicerone & #humle&mad.





  • Comments(0)

Fill in only if you are not real





The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.